BMW se bucură de creștere: cum a fost ajutată compania de scumpiri
Câștigurile grupului înainte de impozitare au crescut cu 50%, până la 2,9 miliarde de euro în al treilea trimestru.
BMW Group a raportat o creștere a câștigurilor din trimestrul al treilea, care a depășit așteptările după ce prețurile mai mari ale vehiculelor și prioritizarea celor mai mari modele care învârt bani a ajutat compania să compenseze reducerile producției din cauza deficitului de microcipuri.
Câștigurile grupului înainte de impozitare au crescut cu 50%, ajungând la 2,9 miliarde de euro, a declarat BMW, în comparație cu estimarea medie a analiștilor de 2,5 miliarde de euro.
Problemele legate de aprovizionarea cu cipuri care au împiedicat întreaga industrie vor rămâne o problemă și după acest an, se arată în comunicat.
„În cursul exercițiului financiar curent până în prezent, afacerile au beneficiat în mod substanțial de pe urma situației favorabile stabile ale pieței și a cererii continue,” a declarat directorul financiar Nicolas Peter.
BMW s-a descurcat mai bine decât concurența
BMW a gestionat tulburările cauzate de deficitul de cipuri mai bine decât alții, iar la sfârșitul lunii septembrie a mers împotriva avertismentelor pentru a crește așteptările de profit.
Livrările BMW în timpul celui de-al treilea trimestru au scăzut cu aproximativ 12%, până la puțin sub 600.000 de mașini, în comparație cu un an în urmă, când restricțiile pandemiei încă țineau cumpărătorii departe de showroom-uri. Vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 30% în aceeași perioadă.
După ce disponibilitatea semiconductorilor a crescut în al treilea trimestru, producătorii văd lumina de la capătul tunelului. Săptămâna trecută, Volkswagen Group și Stellantis, cei mai mari doi producători auto din Europa, au declarat că problemele ar trebui să înceapă să se atenueze.
Pe măsură ce lansările de vehicule electrice ale producătorilor tradiționali cresc, aceștia se luptă să împiedice ascensiunea Tesla.
BMW se așteaptă la câștiguri pentru întregul an înainte de dobânzi și taxe pe producția de automobile, între 9,5% și 10,5% din vânzări, în creștere față de o previziune anterioară de 7% la 9%.